mindfulness na co dzień

Mindfulness na co dzień

Mindfulness to potężne narzędzie, które przekształca sposób, w jaki odnosimy się do siebie i do świata.  Uczymy się ze sobą zaprzyjaźniać, rozwijamy większą świadomość naszych myśli i emocji, rozwijamy empatię. Nasz uważny, pełen współczucia sposób wchodzenia w relacje ze światem ma wpływ na wszystkich, z którymi mamy kontakt.

 

Jak to działa w praktyce?

 

Jedną z korzyści może być to, że wiesz, co się dzieje w twojej głowie w danej chwili, a jednocześnie nie dajesz się temu ponieść. Wyobraź sobie, jakie to może być użyteczne, kiedy odczuwasz złość, strach, smutek, czy zniecierpliwienie. Nie znaczy to, że nagle zamienisz się w pozbawioną życia i wszelkich uczuć meduzę. Chodzi o to, że między bodźcem i Twoją reakcją pojawia się więcej przestrzeni. Możesz wtedy w mądry sposób odpowiedzieć na to, co ci się przydarza, a nie reagować na ślepo.

infografika_mindfulness

 

Mindfulness (uważność/ świadomość) to stan umysłu, osiągany poprzez skupienie uwagi na chwili obecnej, przy równoczesnym łagodnym przyjmowaniu i akceptowaniu emocji, myśli i wrażeń zmysłowych. Można ją praktykować poprzez medytację, odpowiednie ćwiczenia i różne formy świadomego działania w życiu codziennym.

 

Świadome oddychanie: energia, emocje i wewnętrzny spokój

Oddychanie naturalne, czyli sposób, w jaki oddycha dziecko lub zwierzę angażuje całe ciało. I naładowuje całe ciało energią. Tlen to potężna życiowa siła, która zdolna jest sprawić, że martwa substancja, taka jak drewno, rozgorzeje płomieniem. Podobną właściwość ma tlen w organizmach żywych…

Nie próbuj pokochać siebie (zbyt szybko)

Usłyszałam kiedyś takie zdanie:
“Wiesz, czułem się wtedy jak mały Fiat, któremu włożono silnik Ferrari”.
Słowom tym towarzyszył ogromny smutek związany z utratą tego poczucia.
Ból, tęsknota, zgryzota…
Czy ktoś, kto zakosztował mocy silnika Ferrari łatwo się przestawi na jazdę z kompromitującym łoskotem i prozaiczną prędkością 80 km/h?

Bieganie i medytacja – jak przetrwać trudne początki

Zapominamy czasem o ciele, kiedy chcemy się rozwijać wewnętrznie, czy duchowo. Siedzimy w głowie, a ciało traktujemy jak źle opłacanego robotnika w epoce rewolucji przemysłowej, który ma dla nas pracować przez 12 godzin dziennie. A przecież ciało i umysł są połączone. Jedno wpływa na drugie.

Włącz zmysły: jak mieć więcej życia w życiu

Można czuć więcej.
Można więcej przeżywać.
Można mieć więcej życia w życiu.
Jak? skupiając uwagę. Będąc w pełni w tym, co robimy
Jedyny czas jaki mamy, to ta chwila, która jest teraz. Właśnie ten moment. Jeśli potrafimy być w nim w całej pełni, czujemy całą jego intensywność.
Życie nabiera wtedy smaku.
I staje się soczyste.

Dlaczego mindfulness jest super mocą – naprawdę fajna animacja

Medytacja i mindfulness to może być wielka rewolucja w podejściu do zdrowia.
W latach 40 gdybyś biegła na ulicy, ludzie spytaliby: kto cię goni?
Ale naukowcy zbadali, że ćwiczenia fizyczne są dla nas naprawdę dobre.
I teraz wielu z nas je robi (a jeśli nie, to przynajmniej mamy z tego powodu poczucie winy).
Podobnie może być z medytacją. Wkrótce może się stać jak szczotkowanie zębów i zdrowe jedzenie.

7 pomysłów jak ćwiczyć Mindfulness z dziećmi

Chcecie mieć grzeczne i dobrze ułożone dziecko?
Dziecko, które się nie złości, nie kłóci z bratem, nie hałasuje?
Muszę was rozczarować: techniki mindfulness w tym nie pomogą;)
Mogą za to dać naszym dzieciom narzędzia, za pomocą których będą bardziej świadomie odbierać siebie i świat.

Jak zamienić bieganie w praktykę Mindfulness

Praktykowanie mindfulness w czasie biegania oznacza, że staramy się powracać do tego, co dzieje teraz, w tej chwili. Każdy krok, każdy oddech, każde odczucie z ciała, czy wrażenie zmysłowe może nas budzić, przywracać do tu i teraz.

Pin It on Pinterest